Syvällistä kuluttajaymmärrystä vapaa-ajan markkinasta

Inspirans toteuttaa syksyllä 2024 kvalitatiivisen tutkimuksen, joka tuottaa syvällistä ymmärrystä vapaa-ajan markkinasta asiakastarvelähtöisesti.

Ihmisten ajasta käydään alati kiristyvää kilpailua ja siitä on tullut eräänlainen modernin yhteiskunnan niukka hyödyke. Ihmisten vapaa-ajasta kilpailevat somen, suoratoistopalveluiden ja muun digitaalisen tarjonnan lisäksi lukemattomat erilaiset vapaa-ajanviettopaikat, tapahtumat ja elämykset. Miten siis houkutella ihmisiä oman palvelun pariin riittävässä määrin ja riittävän usein, kun tarjontaa on ylenmääräisesti?

Vapaa-aikaan kohdistetaan tänä päivänä hyvin erilaisia tarpeita ja eri vapaa-ajanviettotavat tyydyttävät erilaisia tarpeita ja syviä motiiveja ihmisten elämässä. Vapaa-ajan toimintojen kehittämisen ja oman palvelun kilpailukyvyn vahvistamisen kannalta on keskeistä ymmärtää syvällisesti nämä tarpeet sekä vapaa-ajan markkinan jäsentyminen tarvelähtöisesti.

Inspirans Oy toteuttaa syksyllä 2024 kvalitatiivisen tutkimuksen, jonka tarkoituksena on tuottaa kattava ja syvällinen näkemys vapaa-ajan markkinasta asiakastarvelähtöisesti. Tutkimuksen keskiössä ovat vapaa-ajanviettoon kohdistuvat tarpeet ja motiivit sekä eri vapaa-ajanviettotapojen ja vapaa-ajan palveluiden asemoituminen suhteessa vapaa-ajanviettotarpeisiin. Tutkimuksessa kuullaan kattavasti eri elinvaiheissa olevia kuluttajia. Tulokset valmistuvat syyskuussa 2024.

Jutta Pekkarinen
Kirjoittanut

Jutta Lahtinen

18.06.2024

Kiinnostuitko?

Mikäli asiakastarvelähtöinen näkemys vapaa-ajan markkinaan kiinnostaa, ota yhteyttä! Tulemme mielellämme kertomaan lisää tutkimuksesta.

"*" näyttää pakolliset kentät

Nimi*
Uutiskirje
Tietosuojaseloste*
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
Takaisin ylös