Syvällistä kuluttajaymmärrystä vapaa-ajan markkinasta
Inspirans toteutti syksyllä 2024 kvalitatiivisen tutkimuksen, joka tarjoaa syvällistä ymmärrystä vapaa-ajan markkinasta asiakastarvelähtöisesti.
Ihmisten ajasta käydään alati kiristyvää kilpailua ja siitä on tullut eräänlainen modernin yhteiskunnan niukka hyödyke. Ihmisten vapaa-ajasta kilpailevat somen, suoratoistopalveluiden ja muun digitaalisen tarjonnan lisäksi lukemattomat erilaiset vapaa-ajanviettopaikat, tapahtumat ja elämykset. Miten siis houkutella ihmisiä oman palvelun pariin riittävässä määrin ja riittävän usein, kun tarjontaa on ylenmääräisesti?
Vapaa-aikaan kohdistetaan tänä päivänä hyvin erilaisia tarpeita ja eri vapaa-ajanviettotavat tyydyttävät erilaisia tarpeita ja syviä motiiveja ihmisten elämässä. Vapaa-ajan toimintojen kehittämisen ja oman palvelun kilpailukyvyn vahvistamisen kannalta on keskeistä ymmärtää syvällisesti nämä tarpeet sekä vapaa-ajan markkinan jäsentyminen tarvelähtöisesti.
Inspirans Oy toteutti syksyllä 2024 kvalitatiivisen tutkimuksen, jonka tarkoituksena on tarjota kattava ja syvällinen näkemys vapaa-ajan markkinasta asiakastarvelähtöisesti. Tutkimuksen keskiössä ovat vapaa-ajanviettoon kohdistuvat tarpeet ja motiivit sekä eri vapaa-ajanviettotapojen ja vapaa-ajan palveluiden asemoituminen suhteessa vapaa-ajanviettotarpeisiin. Tutkimuksessa kuultiin kattavasti eri elinvaiheissa olevia kuluttajia.
Tutkimus kattaa seuraavat kokonaisuudet:
- Vapaa-ajanvietosta yleensä ja vapaa-ajanviettopaikan valintatekijät
- Eri kohderyhmät vapaa-ajanviettäjinä
- Vapaa-ajan tarvelähtöinen markkina
- Eri vapaa-ajanviettopaikkojen asemoituminen eri tarpeisiin
- Tutkimuksesta nousevat johtopäätökset.
Tutkimus on valmis ja tilattavissa hintaan 3500 euroa + alv. alla olevan lomakkeen kautta.
Kiinnostuitko?
Mikäli asiakastarvelähtöinen näkemys vapaa-ajan markkinaan kiinnostaa, ota yhteyttä!
"*" näyttää pakolliset kentät