Palvelumme
Tarvelähtöinen näkymä tuoteryhmään
Tuoteryhmäpuu-tutkimus
Kuluttajien tarpeita kuvastava tuoteryhmäpuu tukee kuluttajalähtöistä tuoteryhmän kehittämistä. Se jäsentää tuoteryhmän kuluttajien tarpeista käsin toisin kuin tuotantolähtöinen logiikka. Tarvelähtöinen tuoteryhmäpuu palvelee tuote- ja konseptikehitystä, portfolion optimointia sekä asiakaskokemuksen kehittämistä myymälöissä hyllyn äärellä.
Tutkimus jäsentää tuoteryhmän kuluttajien tarpeiden pohjalta
- Mitä ja millaisia alatuoteryhmiä on paikannettavissa sen pohjalta, mitä erilaisia tarpeita tuoteryhmän tuotteet tyydyttävät kuluttajien elämässä?
- Miten tarvelähtöiset alatuoteryhmät jakautuvat segmentteihin sen pohjalta, millaisia relevantteja ja valintaan vaikuttavia erotteluja kuluttajat tekevät tuotteiden välillä tarvekategorian sisällä?
- Miten markkinoilla olevat tuotteet sijoittuvat alatuoteryhmiin ja segmentteihin kuluttajien näkemyksen pohjalta eli mitä tarvetta eri tuotteiden koetaan tyydyttävän?
- Miten kuluttajien valintahierarkia etenee alatuoteryhmistä tuotesegmenttien tasolle?
Tarvelähtöisen tuoteryhmäpuun hyödyt
- Tukee kaupan ja teollisuuden yhteistyötä, jotta hylly tai osasto tukee shopperin osto- ja valintalogiikkaa parhaalla mahdollisella tavalla
- Palvelee teollisuutta tulevaisuuden tuote- ja konseptikehityksessä sekä portfolion optimoinnissa suhteessa kilpailuun oman kilpailutilanteen vahvistamiseksi
![](https://inspirans.fi/wp-content/uploads/2023/05/xinspirans_stills_0077_muokattu-tummuutta_2-scaled-e1685364796518-1799x1200.jpg.pagespeed.ic.JBKBF7x3tO.jpg)
Jutellaanko?
Jätä yhteystietosi, ja löydetään sinun tarpeisiisi paras ratkaisu.
Palvelut
Ymmärryksestä näkemystä
Suomen johtavana kvalitatiivisen tutkimuksen toimistona muotoilemme syvällisen ymmärryksen näkemykseksi, jonka avulla kehität liiketoimintaasi kohderyhmälähtöisesti.