Palvelumme

Tarvelähtöinen näkymä tuoteryhmään

Tuoteryhmäpuu-tutkimus

Kuluttajien tarpeita kuvastava tuoteryhmäpuu tukee kuluttajalähtöistä tuoteryhmän kehittämistä. Se jäsentää tuoteryhmän kuluttajien tarpeista käsin toisin kuin tuotantolähtöinen logiikka. Tarvelähtöinen tuoteryhmäpuu palvelee tuote- ja konseptikehitystä, portfolion optimointia sekä asiakaskokemuksen kehittämistä myymälöissä hyllyn äärellä.

Tutkimus jäsentää tuoteryhmän kuluttajien tarpeiden pohjalta

  • Mitä ja millaisia alatuoteryhmiä on paikannettavissa sen pohjalta, mitä erilaisia tarpeita tuoteryhmän tuotteet tyydyttävät kuluttajien elämässä?
  • Miten tarvelähtöiset alatuoteryhmät jakautuvat segmentteihin sen pohjalta, millaisia relevantteja ja valintaan vaikuttavia erotteluja kuluttajat tekevät tuotteiden välillä tarvekategorian sisällä?
  • Miten markkinoilla olevat tuotteet sijoittuvat alatuoteryhmiin ja segmentteihin kuluttajien näkemyksen pohjalta eli mitä tarvetta eri tuotteiden koetaan tyydyttävän?
  • Miten kuluttajien valintahierarkia etenee alatuoteryhmistä tuotesegmenttien tasolle?

Tarvelähtöisen tuoteryhmäpuun hyödyt

  • Tukee kaupan ja teollisuuden yhteistyötä, jotta hylly tai osasto tukee shopperin osto- ja valintalogiikkaa parhaalla mahdollisella tavalla
  • Palvelee teollisuutta tulevaisuuden tuote- ja konseptikehityksessä sekä portfolion optimoinnissa suhteessa kilpailuun oman kilpailutilanteen vahvistamiseksi

Jutellaanko?

Jätä yhteystietosi, ja löydetään sinun tarpeisiisi paras ratkaisu.

Ota yhteyttä

Palvelut

Ymmärryksestä näkemystä

Suomen johtavana kvalitatiivisen tutkimuksen toimistona muotoilemme syvällisen ymmärryksen näkemykseksi, jonka avulla kehität liiketoimintaasi kohderyhmälähtöisesti.

Tutustu muihin palveluihimme

Takaisin ylös